Lehet, hogy a covid-19 kényszerpihenője az agyunkra ment, de tényleg sokat gondolkoztunk az előállt új helyzetekre való adekvát reagáláson.

Mindenek előtt áttekintettük a pandémiás helyzetben a(z on line) működést Erről külön cikk készül, egyelőre csak annyit, hogy egyetlen kivétellel minden oktatásunk csont nélkül megy tovább, s a kivétel épp olyan tárgy, aminél nem számítottunk rá. Ugyanis a legnehezebbnek a tarokk kártyajáték oktatásának face to face-ről on line-ra való átállítását gondoltuk. Ezt a leküzdhetetlennek tűnő akadályt végül is BTE, a Budapesti Tarokk Egyesület és KARIG Gábor intervenciója mentette meg mesterien, a tarokk.hu-n található on line húszashívásos tarokk, a TRO programjában 3 hallgatónak admin jogot adva, illetve admin kiképzésbe részesítve e 3 főt. Így 3 asztalunk képes egyszerre játszani ami tizenkét (nem dühös) embert jelent. A csont a NAGY CSIHA Zsuzsi vitte Matematika és művészet című tárgy lett – ennek átdolgozásáról vagy átszervezéséről folynak már a megbeszélések.

Visztérve a tárgyhoz:

Na, nem kell megijedni, hiszen semmi olyat nem fogunk májustól sem csinálni, amilyet eddig nem csináltunk. Ugyanazokat a feladatokat fogjuk ellátni, csak egy kicsit összefogottabban, összeszedettebben, célirányosabban: „nevén nevezve a gyereket”.

Megalakítjuk ugyanis az NTP-k diktálta kutatói körök mellett az interkoll-tól ellesett TÉMÁ-t, azaz a Szakkollégium Társadalmi Érzékenység MunkAcsoport-ját.

A TÉMAcsoport tagjait a (többi) kutatói körökből verbuváljuk, feladatai pedig a szakkollégium által amúgy is végzett munkákból, ellátott feladatokból szemezgettük össze. Hogy mi is ezek ”a szakkollégium által amúgy is végzett munkák” és „ellátott feladatok”?

I. KARITATÍV feladatok:

Amúgy is folytattunk évente egyszer vagy kétszer, karácsonyi és húsvéti karitatív tevékenységet (mondjuk, mi nem chips-et vittünk a migránsoknak Röszkére, hanem) HH-s vagy HHH-s óvodáknak adtunk össze ajándékokat, adományokat, és vittünk házhoz, illetve tojásfestőink látogatták meg őket.

II. TÁMOGATÓK és Támogatottak segítése:

Idén a második évébe lépett a „Szentágothai Szakkollégium – Fogyatékkal Élők mozgásterápiája” cmű kurzusunk, amely – via Skype – akadály nélkül lépett át a magyar felsőoktatás on line világába, köszönhetően ELMER Diána ETK-s doktori hallgatónak, az Egyesület tagjának.

III. FNNTARTHATÓSÁG kérdései:

Feltétlenül a TÉMAcsoport kompetenciájába sorolnánk a leginkább HETESI Zsolt nevével fémjelzett Fenntarthatóság Felső Fokon című kurzus szakmai irányítását.

IV. Itt jelezzük, hogy TERVEZZÜK:

A PTE TTK Sport- és Testnevelés-tudományi Intézet szakmai irányítása alatt, valamint a FEKVŐTÁMASZ Közhasznú Alapítvánnyal kooperációban egy on line házi átmozgató torna bevezetését egyelőre heti egy alkalommal (mondjuk hétfő dél előtt) 45 percben, on line. Ez már direkt a TÉMAcsoport kompetenciájába tartozna. Három testnevelő PhD-st nyertünk meg a feladatnak.

V. EGYÉB támogató akciók:

Ide tartoznak pl. az autómentes hét/napokon való közreműködéseink, vagy különböző világnapok, mint a Föld vagy a Víz vagy akár az origami világnap, illetve az állatok világnapja rendezvényeinek sajátos interpretációi. Idén már csak az állatok világnapjára gondolhatunk, október 4-re, reálisan (erre kiállítást tervezünk VARGA Zsófiával).

Ezeket és ehhez hasonló feladatokat tehát eddig is mind ellátunk, egyedül a IV. pontban ismertetett tervezett szolgáltatás kivételével. Kérek mindenkit, hogy gondolkozzon el, melyik eddigi tevékenységünk illik bele még a TÉMAcsoport portfoliójába!