Nem kizárt, hogy a covir-19 kényszerpihenője az agyunkra ment, de tényleg sokat gondolkoztunk az előállt új helyzetekre való adekvát reagáláson.

A.

Na, nem kell megijedni, hiszen semmi olyat nem fogunk májustól sem csinálni, amilyet eddig nem csináltunk. Ugyanazokat a feladatokat fogjuk ellátni, csak egy kicsit összefogottabban, összeszedettebben, célirányosabban: „nevén nevezve a gyereket”.

Megalakítjuk ugyanis az NTP-k diktálta kutatói körök mellett az interkoll-tól ellesett TÉMÁ-t, azaz a Szakkollégium Társadalmi Érzékenység MunkAcsoport-ját.

A TÉMAcsoport tagjait a (többi) kutatói körökből verbuváljuk, feladatai pedig a szakkollégium által amúgy is végzett munkákból, ellátott feladatokból szemezgettük össze. Hogy mi is ezek”a szakkollégium által amúgy is végzett munkák” és „ellátott feladatok”?

I. KARITATÍV feladatok

II. TÁMOGATÓK és Támogatottak segítése

III. FENNTARTHATÓSÁG kérdései

IV. Itt jelezzük, hogy TERVEZZÜK egy on line házi átmozgató torna bevezetését

V. EGYÉB támogató akciók.

(Erről tegnap külön cikket írtunk.)

B. Mindenek előtt azonban áttekintettük a pandémiás helyzetben a(z on line) működést.

I. TAROKK

Egyetlen kivétellel minden oktatásunk csont nélkül megy tovább, s a kivétel épp olyan tárgy, aminél nem számítottunk rá. Ugyanis a legnehezebbnek a tarokk kártyajáték oktatásának face to face-ről on line-ra való átállítását gondoltuk. Ezt a leküzdhetetlennek tűnő akadályt végül is BTE, a Budapesti Tarokk Egyesület és KARIG Gábor intervenciója mentette meg mesterien, a tarokk.hu-n található on line húszashívásos tarokk, a TRO programjában 3 hallgatónak admin jogot adva, illetve admin kiképzésben részesítve ezt a három főt. Így három asztalunk képes egyszerre játszani ami tizenkét (nem dühös) embert jelent.

II. MATH and ARTs

A csont a NAGY CSIHA Zsuzsi vitte Matematika és művészet című tárgy lett – ennek átdolgozásáról vagy átszervezéséről lefolytak már a megbeszélések. Ezek szerint a Szentágothai Szakkollégium – Matematika és művészet c. tárgy a következők szerint kerül megtartásra a 2019/20/II. tanévben:

Az első 7 alkalom órarend szerint megtartásra került szerdánként 18:00-tól az E/427-es teremben.  A távoktatásra tekintettel a 8-14 alkalmak, azaz összesen 7 alkalom a tantárgy jellege miatt nem távoktatásban, hanem tömbösítve kerül megtartásra. A tömbösített órák megtartására vonatkozó egyetemi protokoll szerinti időpontban. (Ennek kialakítása tudomásunk szerint még folyamatban van.) A tömbösítés két napban lesz megoldható: a 7*1,5=10,5 h időtartamot 5 és 5,5 órás bontásokban szeretnénk két egymást követő napon megtartani.

III. GASZTRONÓMIA

Az alapító elnökünk, Prof DR GÁBIEL Róbert által meghirdetett a gasztronómia biológiai és kémiai alapjai c. tantárgy március 12 előtt rendes, kontakt előadásként üzemelt, majd március második felétől a 70+ hallgatóval átállt on line előadásra. Az átállás zökkenőmentes volt.

IV. HIT

Csakúgy, mint a másik alapító tagunk, SIMON Ilona PhD természettudomány és hit kapcsolatáról szóló kurzusa, ahol a 6-7 fő azonnal átállt az on line-ra.

V. ADD EL MAGAD!

S ugyanúgy, mint a másik alapító tagunk, Prof DR SZENTPÉTEI L. József marketing típusú kurzusa, ahol a 40+ fő azonnal – habár nem zökkenőmentesen – váltott a digitális távoktatásra.

VI. ÉLMÉNYPEDAGÓGIA

Oktatója, BÁNYAI Sándor címzetes docensünk nagypénteken jelentette, pár link megadása mellett, hogy az egyébként is tömbösített gyakorlatok rendben és mind lementek, s mindenki sikeresen abszolválta a tárgyat. Munkájuk a Facebook-on követhető.

Egyben jelezte, hogy figyelmét lassan az élménypedagógia hézagpótló egyetemi tankönyve megírására fordítja.

VII. TUDMÁNYOS ÉRVELÉS

Legfiatalabb tárgyunk, a tudományos érvelés rejtelmeibe bevezető, a legelsők között állt át az előadások on line megtartására, ma ZOOM-ban nyomják, melynek támogatója szakkollégiumunk egyesülete volt.

VIII. SAP ABAP

A nagy hagyományú SAP oktatásra, ahol egyébként valószínűen PAULER Gábornak a legkönnyebb lett volna a távoktatásra való átállás, ebben a félévben nem jelentkezett senki.