KORONAVÍRUS IDEJÉN (’20.IV.17.)

A Szentágothai Szakkollégium, Tehetségpontostul mindenesül úgy látja, nem tud többet tenni a tagjaiért, mint a GALUT, a szétszóratás idejére egy is EREC-ÉRZÉSt, azaz közösen egy helyen levést biztosít. Azaz összetartozás élményként közös testmozgásos virtuális ALKALMAK MEGSZERVEZÉSÉVEL ápolja a tagok fizikai aktivitását, tettrekészségét – az életvitel mozgásszegény voltának felhígításával segít a hétköznapivá lett rendkívüli helyzetek sokaságának leküzdésében.

 

A PTE TTK STI és a Fekvőtámasz Közhasznú Alapítvány

KÜLÖN SZERENCSE, hogy a TTK-k közül  miénk az egyetlen, amely gyümölcsöző szimbiózisban él együtt a tesisekkel. Így van Sporttudományi és Testnevelési Intézetünk, amely nemcsak hallgatói kutató kört tölt fel (KÁLMÁNCHEY), de a szakmai irányításon kívül (ez a Fekvőtámaszosok feladata) hiteles előadókat/gyakorlatvezetőket, azaz elhivatott, nem műkedvelő testnevelőket tudnak egy ilyen feladatra delegálni NEKÜNK.

MERT MI IS A FELADAT? A hazamenni, otthon rostokolni, vagy éppen home office-ba kényszerült emberek izmait, s most Szentágothai-s vagy bármilyen tagságtól függetlenül, egy kicsi átmozgatni.

A segítség nem virtuális, de: az alkalmak virtuálisak.

Van köztük szabadon letölthető, otthon végezhető feladatsor, van köztük könnyebb, nehezebb – az egyszerűség kedvéért e fokozatokat 1-től 5-ig skálán a címben jeleztük. Ugyanígy a címben jelezzük az időtartamot is.

 

SZATMÁRI Adrienn

Az egyik, aki menedzseli az átmozgatásotokat: SZATMÁRI Adrienn, a Pécsi Tudományegyetem TTK Sportközpont testnevelő tanára.
Adrienn 2008 óta oktat különböző mozgásformákat (pl. súlyzós alakformálás, cardiofitness, tenisz, utcai futás, úszás, röplabda, crossfit, erőfejlesztés, kangoo, stb.) az egyetem hallgatóinak.
Életfilozófiája a sport megszerettetése, a jó közérzet elérése.
Sok esetben olyan mozgásformát részesít előnyben, amelynek nincs eszközigénye; így könnyebben elsajátítható, akár otthon is végezhető. (A minimális eszközigényű sportágak esetében mindig elmondja, hogy a speciális eszközök milyen módon helyettesíthetők.) Sok hallgatót sikerült – a testnevelő szakosokon kívül is– a rendszeres mozgásra ösztönöznie, s elindítani őket egy pozitív életmódváltás felé. Az egyik legkeményebbnek mondott kurzusa a szintén eszköz nélkül oktatott crossfit, mely a nehézsége ellenére az egyik legnépszerűbb órája.

„Jó érzéssel tölt el a sok „visszajáró” hallgató; számomra ez is mutatja, hogy amit teszünk, az nem csak egy kötelező kurzus, hanem egy hasznosan, intenzíven és szívesen végzett mozgásforma.”

Programunk hármas szervezési elve annyi volt, hogy az átmozgató program ne igényeljen különös képességeket, lehetőleg az egész testre terjedjen ki, s ne kelljen sporteszköz hozzá, ami esetleg nincsen egy háztartásban. Előnye, hogy éjjel f3-kor is letölthető, hátránya az interaktivitás hiánya.

Ezt kompenzálandó heti két alkalommal, két külön trénerrel Skype-on és Messenger-en élőben, interaktív on line torna lehetőségét biztosítja MINDENKINEK a Szentágothai Szakkollégium. Hangsúlyozom: korra, nemre és szakkollégiumi hovatartozásra való tekintet nélkül. Előre láthatóan a veszélyhelyzeti korlátozások végéig tudjuk biztosítani a szolgáltatást.

 

SZALAI Kata

Az Online Mozgatók közül a másik, azaz az egyik tréner SZALAI Kata, aki földrajz-testnevelő szakos tanárként végezett tavaly, jelenleg a Földtudományok Doktori Iskola PhD-hallgatója, mellette a Táncoló Egyetem Alakformáló táncaerobik oktatója, a PTE Táncegyüttes aktív tagja és a Leőwey Klára Gimnázium testnevelő óraadó tanára. Ő heti egy interaktív órát tart, 30-45 percben. Az időpont és virtuális tér (Messenger, v ZOOM, v Skype) egyeztetés alatt.